טסטוסטרון וטרשת עורקים
בחוברת של חודש אוגוסט 2011 פורסם ב- Journal of Geriatric Cardiology נבדק הקשר בין גיל המעבר אצל הגבר והשכיחות של מחלות קרדיו-וסקולריות באותה תקופת החיים. דר von Schwartz, שריכז את המחקר, העלה את השאלה דו-קיום של שתי תופעות: ירידה ברמת הורמון המין ועליה בשכיחות של מחלות קרדיו-וסקולריות באותה תקופה.

גיל המעבר אצל הגבר, לא זכה בתשות לב מיוחדת מצד המוסד ברפואי הקומבנציונלי, מכיוון שנחשב לתופעה טבעי שהטיפול הרפואי הוא מוגבל. אולם בשנים אחרונות התברר שהגבר שמגיע לגיל המעבר, הנקראת andropause בג'רגון הרפואי, סובל מסימפטומים דומים מאוד לאלה של האישה: דיכאון, ירידה בחשק המיני, שינוים במבנה הגוף שמתבטאת בריחה סידן, פגיעה בפרקים וכו'. בנוסף בתקופה זאת של החיים מתגלה עליה ברמת הכולסטרול בדם, עודף משקל, יתר לחץ דם וסוכרת שגורמים להתפתחות של מחלות קרדיו-וסקולריות כגון התקף לב, אירוע מוחי ואחרים.

המחקר של ד"ר von Schwatz הראה שקיימת מעגל סגור שמתחילה אי שם בגיל 50 בערך עם ירידה איטית ברמות של טסטוסטרון והורמוני מין אחרים והתפתחות הדרגתית של מחלה כלילית. שקיימת קורלציה בין רמת נמוכה של טסטוסטרון הדם והתקדמות של טרשת עורקים ואי-ספקית הלב במשך השנים.

בנוסף מחקרים רבים אחרים הראו אותה תופעה. השאלה אם טיפול הורמונלי חילופי יכול משפר את הסימפטומים של גיל המעבר אצל הגבר ולהאט את ההתקדמות המחלות אלה נשארה פתוחה בגלל העדר של מחקרים מתכננים היטב ואקראיים. מסיבות ברורות, קיימת אי רצון בולט של חברות תרופות לממן מחקר חשוב זו שיכול להמשך שנים ובצורה כזאת שתענה על השאלה האם טיפול הורמונלי חילופי יכול מונע את התפתחות של תרשת עורקים ואם קיימות תופעות לוואי כתוצאה מהטיפול.

ניסיוני האישי מראה כאשר קיימת הוראה קלינית לטיפול הורמונלי חלופי עם הורמונים ביולוגים, הסימפטומים של גיל המעבר משתפרים, התקדמות של טרשת עורקים נעצרת ותופעות לוואי אינם קיימות כאשר המטפל נמצא במערב רפואי מתאים.

חפש

אין להשתמש במידע שבאתר כתחליף לאבחנה ולטיפול רפואי מוסמכים והאחריות לגבי התוצאות חלה על המשתמש בלבד